vrijdag 21 december 2012

Leerlingen betrapt!



Toen we 19 december op de school waren, vonden we deze dames (uit klas THa2g (?!)bij het schilderij.
'Wat doen jullie?' "Wij gaan een filmpje maken bij het schilderij, bij deze twee mensen, en bij dit gedicht'. 'Oooo wat leuk, voor welk vak?' 'Voor Nederlands, voor mevrouw Goetsch'.
Bij mevrouw Floor Goetsch heb ik het ooit meegemaakt dat een klas zei:'Nee, geen grammatica, we willen weer poëzie!' En dat was Echt Gemeend.
Hier zijn de figuren uit het schilderij, bij wie het gedicht past.


Om dit gedicht gaat het.

Roddeltherapie 

Ik buig me over naar m’n buurvrouw
Vindt zij dat ze bij elkaar passen?
‘Nou’, zegt ze, ‘ík heb gehoord..’.

Het onschuldige begin
Van een bittere afkraaksessie.

Als je relatie net uit is
Als je onzeker (kom ik nog wel aan de man?)
en wrokkig (hoe kon hij me nou bedriegen?) bent 
met een vleugje gif en jaloezie
is roddelen de ideale therapie.

‘Haar haar zit voor geen meter, meid’.
‘Ze is een slet, had het met drie mannen tegelijkertijd’
Venijn en wrok vliegen door het feestgewoel
Samen met tevredenheid
En een beetje schuldgevoel.

Djoeke Vuursteen (A4M)

Lieve Eline, Xianaika, Jamie en Romy, maak een mooi filmpje en stuur het ons!
We willen allemaal weten hoe jullie dit in beeld brengen.En we hebben content nodig voor onze pitch and crowd!




Geen opmerkingen: